100% Remwerking - Het stahlbus®-Ontluchtingssysteem
Wat is het nut van een moderne reminstallatie, als der remkracht door lucht in het systeem sterk wordt beïnvloed en in noodgeval niet goed of helemaal niet werkt? Hierin ligt onze kracht, 100% Remkracht. Het gepatenteerde Stahlbus®-ontluchtingssysteem maakt het mogelijk om de leidingen bijna 100 luchtvrij te krijgen bij alle hydraulische systemen bv. bij remmen en koppeling. Verbeter uw remleiding door gebruik van onze producten.
Hoe oud is uw remvloeistof?
Remvloeistof is een veiligheidsproduct, maar ook een product dat ouder wordt en slechter. Dat weet niet iedereen. Wissel daarom iedere twee jaar (max.) de remvloeistof voor uw eigen veiligheid. Zoals bij remblokken en remschijven is de ook de vloeistof van levensbelang en draagt bij tot de veiligheid. Oude remvloeistof laat zich samenpersen en kan zo tot het uitvallen van de rem veroorzaken. Nieuwe Remvloeistof is drukstabiel.
Het innovatieve Stahlbus®-ontluchtingssysteem maakt het mogelijk , om zonder hulp en moeite zelf de remvloeistof te wisselen. Schoon en absoluut veilig en met enkele handgrepen. Het volledig nieuwe eraan: Met het Stahlbus®-ontluchtingssysteem blijft de leiding volkomen gesloten tijdens het wisselen.
Het Stahlbus®-ontluchtingssysteem is van TÜV Rheinland Group op hart en nieren getest - met beste resultaten. Want de goede remvloeistof is even belangrijk als de blokken en schijven. De duurste reminstallatie heeft geen baat als er lucht in de leiding zit.
Daarom wordt het Stahlbus®-ontluchtingssysteem niet alleen in de motorsport gebruikt, maar ook in de lucht en ter water.
So simpel als geniaal: Het stahlbus®-Prinzipe
Durch das ständige Auf- und Zudrehen herkömmlicher Entlüfterschrauben beim Entlüften wird das Aluminium-Gewinde im Zylinder (z. B. beim Bremssattel) stark beansprucht, so dass es im Laufe der Zeit Spiel bekommt. Schlimmstenfalls kann der Zylinder defekt werden. Ein weiterer Nachteil ist die Gewinde-Undichtigkeit einer geöffneten Entlüfterschraube.
Dies ist beim stahlbus®-Entlüftungsventil anders, denn es besteht aus zwei Teilen mit einer Rückschlagfunktion. Beim Entlüften und Befüllen wird nur das Oberteil des Ventils gelöst, in das eine O-Ring-Dichtung integriert ist. Dadurch kann weder Luft noch Brems- oder Hydraulikflüssigkeit durch das geöffnete Gewinde gelangen. Weiterhin entfällt durch das Rückschlagventil das sonst fehleranfällige synchrone Auf- und Zudrehen. Bei Druckabfall schließt das stahlbus®-Entlüftungsventil selbstständig bis zum nächsten Entlüftungsdruck.